S 600 Pullman Guard – 80 lat historii Guard




80 lat historii Guard

80 lat historii Guard

Mercedes-Benz prezentuje właśnie nową, prestiżową limuzynę dla koronowanych głów, szefów rządów i liderów biznesu – model S 600 Pullman Guard ze zintegrowanym Systemem Najwyższej Ochrony (Highest Protection). Jest to jednocześnie pewna rocznica: 80-lecie produkcji samochodów wyposażonych w fabrycznie instalowane, specjalne systemy ochronne. Samochodów, które spełniać mają szczególne zadanie!

80 lat historii Guard

Pierwszym samochodem osobowym marki Mercedes-Benz wyposażonym w fabryczny system specjalnej ochrony użytkownika była wersja Pullman limousine serii modelowej „Nürburg” 460 (W08), debiutująca na rynku w 1928 r. Na początku lat trzydziestych ubiegłego wieku pojawił się jej następca: 770 (W07) „Grand Mercedes”, jak również warianty modeli serii 500 (W08) i 770 (W 150). Lata sześćdziesiąte to legendarny Mercedes-Benz 600, który pełnił zaszczytne obowiązki limuzyny rządowej przez niemal trzy dekady, służąc jako oficjalny pojazd nie tylko rządowi niemieckiemu, ale i przywódcom oraz rodzinom królewskim wielu innych, nie tylko europejskich krajów.

Marka Pullman wywodzi się z wagonów kolejowych, które to jako pierwsze były produkowane przez firmę. To właśnie po nich Mercedes odziedziczył nazwę ze względu na oferowany komfort podróży. Pojazd posiada rozstaw osi wynoszący 4315 milimetrów, co w znacznym stopniu wpływa nie tylko na długość samej limuzyny, ale przede wszystkim na ilość miejsca w środku. Długość całkowita to zaś 6356 milimetrów!

Nowy pojazd na bazie modelu S 600

Techniczną bazę dla nowej limuzyny klasy Pullman daje model S 600 Guard. Pod maską znajdziemy silnik V12 o pojemności 5513 centymetrów sześciennych i mocy 517KM, dysponujący momentem obrotowym na poziomie 830Nm. Nie jest to bez znaczenia przy tak dużym gabarytowo i ciężkim samochodzie.

Modyfikacji wraz z płytą podwoziową ulec musiało również zawieszenie. Z zewnątrz nowy model wyróżnia podwyższony dach w części tylnej. W tylnym przedziale wygodne miejsce znajdzie czworo pasażerów. Usiądą w wygodnych fotelach usytuowanych „twarzą w twarz“. To właśnie często w zaciszu rządowych limuzyn i transportu pomiędzy oficjalnymi spotkaniami, odbywają się te najważniejsze rozmowy.

Bezpieczeństwo użytkowników

Nowy Mercedes byłby niczym, gdyby nie jego skuteczna ochrona przed skutkami ataków terrorystycznych. Status Najwyższej Ochrony, którym się szczyci, oznacza, że jego konstrukcja odpowiada poziomowi odporności B6/B7, o czym świadczą wyniki testów i certyfikaty bezpieczeństwa udzielone przez właściwe agendy rządowe. Co to oznacza dla zwykłego użytkownika? Pancerz auta ma wytrzymać działanie ręcznych pocisków wojskowych i gwarantuje ochronę przed odłamkami granatów ręcznych i innych ładunków wybuchowych. Dodatkowe elementy bezpieczeństwa obejmują opony umożliwiające jazdę w warunkach utraty powietrza (run-flat), samouszczelniający się zbiornik paliwa i zintegrowany system ochrony przeciwpożarowej.

Warto zauważyć, iż Mercedes-Benz Guard to również dobre właściwości jezdne i komfort podróży. Inżynierowie marki zadbali o to, aby pomimo wzrostu masy charakterystyka prowadzenia nowych, „opancerzonych“ modeli zbytnio nie odbiegała od ich cywilnych odpowiedników.80 lat historii Guard

80 lat Guard

Już w roku 1928 Daimler-Benz, oferując pojazd specjalny oparty na modelu Nürburg 460, stał się pierwszym producentem fabrycznie wyposażającym produkowane przez siebie pojazdy w specjalne konstrukcyjne elementy ochronne służące skutecznemu zabezpieczeniu użytkowników przed atakiem przy użyciu broni ręcznej i materiałów wybuchowych. Był to początek trwających osiem dekad, szeroko zakrojonych, ukierunkowanych badań materiałowych i badawczo-rozwojowych.

Następcami specjalnie zabezpieczonej wersji Mercedes-Benz „Nürburg” 460 były w latach trzydziestych i czterdziestych dwudziestego wieku opancerzone warianty modelu 770 „Grand Mercedes”, a także modeli 500 i 540 K. We wrześniu 1963 r. Mercedes-Benz zaprezentował nowy, wyjątkowy, prestiżowy pojazd – legendarny model 600 – którego zadaniem było wyjście naprzeciw oczekiwaniom najbardziej wymagającej klienteli.

Rok 1970 był przełomowy dla branży pojazdów oferujących zwiększone bezpieczeństwo. Wtedy też ze względu na przeprowadzane ataki na dyplomatów w Ameryce Łacińskiej, wzrosła świadomość klientów i ich oczekiwania w stosunku do producentów. Popyt wzrósł ponownie na przestrzeni dekady lat siedemdziesiątych wraz z nasileniem się działań ze strony grup terrorystycznych spod szyldu RAF. Mercedes wychodził na przeciw każdej z grup oferując to coraz nowe modele wyposażone w coraz to nowe technologie i rozwiązania.

Standardy ochrony

80 lat historii Guard Mercedes-Benz korzysta z nabytej przez lata wiedzy technologicznej i tworzy rozwiązania stanowiące odpowiedź na rozmaite scenariusze zagrożeń na całym świecie. Modele Mercedes-Benz Guard oferują różne poziomy wytrzymałości, zgodnie z obowiązującymi na kontynencie europejskim normami w tym zakresie.

· Pojazdy wyprodukowane w standardzie wysokiej ochrony (High-Protection) spełniają europejską normę wytrzymałości B4, oznaczającą odporność na ostrzał z broni krótkiej dużego kalibru i zapewniają szczególnie skuteczną ochronę przed rosnącym zagrożeniem ze strony przestępczości związanej z obrotem substancjami zabronionymi i uliczną przemocą.
· Pojazdy oznaczone jako Highest-Protection (najwyższa ochrona), zgodne z normą odporności B6/B7, oferują skuteczną obronę przed zagrożeniami spowodowanymi atakiem terrorystycznym. Ich pancerz wytrzymuje uderzenie wojskowych ręcznych wyrzutni pocisków, których prędkość początkowa niemal dwukrotnie przewyższa prędkość kul wystrzelonych z broni krótkiej. Pojazd zabezpieczony zgodnie z tą normą zapewnia ochronę również przed odłamkiem granatu ręcznego i ładunkiem wybuchowym.

Pozostaje mieć jedynie nadzieję, że tego typu pojazdy nie będą musiały jednak zbyt często pokazywać swoich możliwości i dla większości społeczeństwa pozostaną jedynie ładnymi limuzynami używanymi podczas transportu VIPów z miejsca na miejsce.

 źródło: Mercedes

foto: Mercedes




Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*