Ewolucja Klasy E w warszawskim salonie Mercedesa




Ewolucja Klasy E w warszawskim salonie

Mercedes-Benz jest jedną z nielicznych firm motoryzacyjnych, która dba nie tylko o najnowsze projekty, ale także pamięta o swojej przeszłości i co najważniejsze, potrafi za jej pomocą promować swoją markę. Chyba każdemu fanowi zabytkowej motoryzacji znana jest możliwość zamówienia oryginalnych części do niemal każdego wyprodukowanego Mercedesa. Od 16 kwietnia, przez blisko miesiąc, wszyscy odwiedzający Warszawski salon Mercedes-Benz przy ulicy Gottlieba Daimlera 1, będą mieli niezwykłą okazję zobaczyć niepowtarzalną wystawę zatytułowaną „Ewolucja Klasy E“.

O czym jest w ogóle wspomniana wystawa? Jak sam tytuł sugeruje, przedstawia ponad 60-letnią historię zmian niemieckiej limuzyny.

Skąd te modele?
Wszystkie historyczne pojazdy Klasy E są zarejestrowane w Polsce i często prezentowane przez swoich właścicieli na zlotach oraz rajdach pojazdów zabytkowych. Osiem generacji E-Klasy, innowacje techniczne i stylistyczne sprawiły, iż jest to pojazd wyjątkowy za sprawą dostępnych typów nadwozia – wśród nich limuzyna, kombi, coupe, kabriolet, czy warianty specjalne, jak przedłużone wersje, czy egzemplarze opancerzone.

Ewolucja Klasy E
Historia rozpoczyna się w 1947 roku pojawieniem się modelu 170V. Zaledwie 6 lat później Mercedes 170V zastąpiony został przez popularnego Mercedesa 180, zwanego pieszczotliwie „Kubusiem”, a nadwoziem nasuwającym skojarzenia z pontonem. Czy było to słuszne określenie? No cóż, o gustach się nie dyskutuje. Kolejne miejsce w historii zajmują Mercedesy W114/W115, które sprzedały się w blisko milionie egzemplarzy na całym świecie, a które do dziś pozostają uznanymi pojazdami ze względu na ich trwałość.
Kolejny model zaprezentowany przez inżynierów, W123, miał oferować znacznie większą uniwersalność od poprzedników. Udało się to osiągnąć głównie za sprawą modelu kombi, który swoimi wymiarami wewnętrznymi potrafi zaimponować po dziś dzień. Rok 1984 to premiera Mercedesa W124, a lekko ponad dziesięć lat później, w roku 1995 debiutuje „okularnik“ (nazwy nie trzeba chyba wyjaśniać). W roku 2002 na rynku pojawiła się ósma generacja modelu.

Wystawa
Wystawa jest dostępna dla wszystkich chętnych, za… 0zł. Tak, Mercedes jest jedną z nielicznych firm, która ceni swoje dziedzictwo, a zarazem promuje markę. Przecież każdy, kto wejdzie już do salonu, może być potencjalnym kupcem nowej Klasy E… Wystawa potrwa do 16 maja i nie powinna być w żaden sposób pominięta przez fanów zabytkowej motoryzacji.

 

źródło/foto: Mercedes-Benz




Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*