Audi – Przewaga dzięki technice




Audi - Przewaga dzięki technice

Z pozoru niepozorne hasło, a znane jest prawie wszystkim miłośnikom Audi. Jest to pomysł pracownika działu marketingu, Hansa Bauera, który zaproponował slogan reklamowy jako synonim wielkiej różnorodności koncepcji technicznych przedsiębiorstwa. Jaka była jego historia i czy pozostaje aktualne do dziś dnia zgodnie z jego pierwotnymi założeniami?

Cała historia zaczyna się w 1969 roku, kiedy to doszło do połączenia Auto Union GmbH i NSU Motorenwerke AG. Wtedy to też doszło do zderzenia różnorodności technologii stosowanych przez łączące się spółki. Pracownik działu marketingu, Hans Bauer, ujął tę techniczną i technologiczną różnorodność w jednym prostym zdaniu: Przewaga dzięki technice!

Różnorodność to podstawa sukcesu?
Audi-NSU od samego początku cechowało się nastawieniem na stosowanie techniki, która dopiero raczkowała, bądź nie cieszyła się u innych producentów należytym zainteresowaniem. W pojazdach Audi-NSU odnaleźć można silniki chłodzone powietrzem, jak i wodą, czy nawet silnik Wankla, napęd na przednią oś, napęd na oś tylną, czy też na obie. Są to tylko przykłady poszukiwania przez firmę idealnego rozwiązania. Przykłady, które bardzo często w historii występowały obok siebie równocześnie.
Nowe hasło wypowiedziane przez Beuera nie potrzebowała zbyt wiele czasu na zdobycie popularności. Znalazło ono swoje miejsce między innymi na prospektach Audi 100, 80, 50, czy NSU Ro 80.
Z czasem próbowano udoskonalać hasło zmieniając jego wydźwięk: „Audi. Piękny fragment techniki“, czy „Audi: Spokojna jazda dzięki perfekcyjnej technice.” Nie były to jednak udane zmiany…

Można poprawić ideał?
Od października 1986 roku, wraz z pojawieniem się trzeciej generacji Audi 80, w prospektach i broszurach na stałe używane jest pierwotna wersja hasła – „Przewaga dzięki technice”. Historia potrzebowała czasu, aby ukazać hasło najbardziej charakterystyczne, stanowiące przywiązanie klientów do marki, a także technologię stosowaną przy budowie niemieckich pojazdów.
Czy za kolejne 40 lat, będziemy mogli spodziewać się tego hasła w prospektach niemieckiej marki? Miejmy nadzieję, iż właśnie to hasło pozostanie na stałe nierozłącznym symbolem marki. Po co zmieniać coś co jest już „optymalne”?

 

źródło: Audi foto: Audi, stock.xchng




Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*